Herkkä hääkakku

18.6.17

Mua inspiroi tosi kovasti tänä kesänä kukat. Ja häät.


Todennäköisesti siksi, että jos saisin valita niin olisin omiin häihini halunnut leipoa kakut itse, mut ikävä kyllä mulla ei ollut aikaa saati uskallusta. Ei mulla ollu kyllä viime kesänä tämmöstä tietoa ja taitoa kakuissa, ku mitä mulla on nyt. 

Mua pyydettiin vasta apukäsiksi ja keittiöhenkilökunnaksi ens kuussa pidettäviin häihin. En tietenkään voi kieltäytyä, mikä ihana tilaisuus! Siitä(kin) inspiroituneena ja uutta kakkuvuokaa testaillen tein pienen kakun, joka vähän nakuilee. Voisin kuvitella tämän pienen ja sievän koristamaan häiden kakkuhetkeä.


Mainittakoon vielä erikseen, että kaikki kukat on omalta pihalta. Keskellä koristaa ruusu, jonka ympärillä on neilikkaa (folioon käärittynä, joten on turvallista käyttää) ja kerrottua morsiuskelloa. Reunoissa on koristamassa vielä ruusun lehdet. 

Oikeita kukkia kakkujen koristuksiin käytettäessä on syytä käydä tarkistamassa HUS.fi-sivuilta kasviluettelo. Jos sinulta löytyy myrkyllisiä kukkia, suojaa kukan varsi ja kukan pohja hyvin foliolla, jotta siitä ei pääse imeytymään myrkkyjä kakkuun. Vinkki kukilla koristeluun löytyy aiemmin kirjoittamastani postauksesta täältä.



Oon heränny kakkutrendeihin kovin myöhään ja nämä niin sanotut "kakkukimput" on mun mielestä jopa henkeäsalpaavan kauniita. Vaikka kaikki kukat ei oliskaan syötävää mallia, ne tuo tähän silti sitä omaa herkkyyttä, joka ois omiaan häihin.


Kakun sisällä on liivatteella hyydytetty Valio Eila minttusuklaarahka sekoitettuna vispiin. 



Ihan parin kuukauden päästä on meidän ensimmäinen hääpäivä

tudiluu!



Paikkakuntalaiset! 
Otan tämän kesän kakkutilauksia vastaan 😉

rosannaofmay@gmail.com

Saatat myös tykätä näistä

2 kommenttia

  1. Ihana kakku. (: Hih, meilläkin eka hääpäivä elokuussa. Meidän hääkakussa oli oikeita pieniä auringonkukkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) meidän häissä mentiin perinteisellä vadelmatäytekakulla, jossa ei ollu koristeista tietoakaan 🙄

      Poista

Risut ja ruusut ovat tervetulleita! Olethan asiallinen kommentissasi. Kiitos! :)